آخرین اخبار
کد مطلب: 79546
گارانتي تلفن همراه واقعيت يا کلاه برداري؟!
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1036

به گزارش سلام لردگان؛ دنياي امروز تشنه تکنولوژي و فناوري‌هاي روز است و همين موضوع باعث شده تا بازار تلفن‌هاي‌هوشمند بيشتر از همه مورد توجه کاربران قرار گيرد. اکثر گوشي‌هاي مطرح با برندهاي جهاني در کشورمان جلوي ويترين‌هاي فروشندگان و مراکز خريد گوشي خودنمايي مي‌کنند. مردم و خصوصاً قشر جوان جامعه هم تمايل به استفاده از اين تلفن‌هاي هوشمند دارند.
يکي از مهمترين و البته پر بحث‌ترين نکات هنگام خريد تلفن همراه، موضوع گارانتي است! اما جالب است بدانيد 91 درصد گوشي‌هاي موجود در بازار قاچاق هستند و فقط 9 درصد از گوشي‌هاي خارجي که در کشورمان به فروش رفته‌اند از مبادي رسمي مي‌باشد.



برگرديم به موضوع گارانتي؛ واقعيت آن است كه گارانتي گوشي در بازار ايران موضوعي مبهم دارد. گارانتي يا ضمانت نامه در واقع تعهدي است که سازنده کالا در مقابل آن متعهد مي‌شود چنانچه کالا در مدت زمان معين که در ضمانت نامه قيد شده دچار نقص يا ايرادي شود بدون اخذ وجهي (بدون گرفتن اجرت تعمير و هزينه قطعات) آن را تعمير کند و در صورتي که ايراد وارده اساسي باشد با دستگاه جديد تعويض کند.

اغلب خريداران مي‌گويند صرف پول بابت گارانتي بي‌جاست و علاوه بر موارد ابطال گارانتي، شرايطي همچون اشکالات باتري، ضعف آنتن و يا معيوب بودن نرم افزارها که از کارکردهاي اصلي گوشي است شامل گارانتي نمي‌شود، اما عده‌اي هم هستند که با توجه به موضوع قاچاق که در بالا به آن اشاره کرده‌يم به سمت خريد گوشي گارانتي دار مي‌روند تا در صورت بروز مشکل از گارانتي استفاده کنند.

با نگاهي به گارانتي در کشورهاي توسعه يافته در مي‌يابيم، توليدکنندگان براي جلب مشتري، رضايت و حمايت از آنان اقدام به ارائه گارانتي براي خدمات پس از فروش هر چه بهتر اقدام مي‌کنند. اما اکثر مردم ايران ابراز ناراحتي از بي توجهي مراکز گارانتي دارند!!

پيگيري‌هاي دريچه در خصوص گارانتي تلفن‌هاي همراه همچنان ادامه دارد...

منبع باشگاه خبرنگاران جوان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس